Friday 30 August 2013

Bank card..

Ntah nape ntah aku nyer kad bank ni mengada2 dengan certain2 ATM machine.  Kalu guna kat ATM area KLIA ok, ari tu pi soping kt Jusco Semban, skali nk kuar duit x leh reject by system katanya.  Cet padahal baru 2 ari gaji. X kan duit dah abess

So ari ni aku cekalkan ati pi tanya kat bank apa masalahnya memilih sangat kad bank haku ni.

Masuk bank..ceh guard muda ni nampak ja muka aku tos senyum kambeng pas tu tanya...

guard bank:  Ye kak urusan ape kak?

aku:  kad bank saya ni ade tempat yg x leh wat transaksi, x leh baca by system

guard bank:  akak isi borang nih, sign sini, sini dan sini...

aku:  aik senang jer pun (dlm ati).  kena amik no x?

guard bank: x yah lepas isi boring akk ulur kat kaunter.  Nanti dia bg kad baru.  (dlm ati - apsal la aku x tukar siang2, jap jer pun )

dah siap isi borang, ulur kat kaunter...

akk kaunter:  bagi IC ngan kad bank

aku:  Ok.  Naper kak kad saya ni x leh baca kat semua ATM yek?

akk kaunter:  OO000..kami tgh upgrade ATM, maybe sesetengah mesin x leh baca kad akk ni, akk kena tukar baru ni.  mmmm..cas 12 ringgit yer kak...

aku:  aik?  u oll tuka mesen, kad x leh baca, cas kat customer plak?  patut bukan bank cover ker?

akk kaunter:  er...er...memang prosedur camtu kak, kalau akk x puas ati ckp dengan officer saya

aku:  untungla bank camnih...(sambil bisik2 jer)

Datang plak officer dia terhengeh2 kekonon nak explain...

officer:  ye kak aper bole saya bantu?

aku:  x der la ni kad saya x leh guna sebab u oll upgrade mesen ATM, x kan customer plak yg kena cas ganti kad? kalu seringit dua OK gak..

officer:  jap sy cek kad akk ni, maybe rosak kat maner?  la kad akk ni cip dia sracth ni..( sambil tonyoh2 kad aku) kalau camni memang akk kena tanggung sebab x jaga kad betul2

aku:  yenade...mcm tu punya tenyeh memang la scratch...x pe la saya bayar jer la kang x leh kuar duit plak..nah 12 ringgit..

akk kaunter:  eh x yah baya kak kita dah tolak dr akaun akk tadi..

aku:  F!@#$%^&**!!  ckp la siang2.  ko dah potong duit aku siap2 br ko ckp..wat kering tekak aku jer bertekak ngan officer ko tadik!!  kambengg gurun tul!

siap ko sabtu nih kalu aku pi kuar duit kat Jusco semban x leh, sok mau aku hunggah pintu bank ni pagi2 buta...aihhs!!



ini ler ropa kad baru aku dengan cas tersembunyik sebanyak RM 12 hengget...bayangkan kalu 10 juta org kat M'sia ni kena tukar kad baru?  untungkan depa ni meniaga camnih...





No comments:

Post a Comment